Miška a jej skúsenosti s plášťami Pirelli Cinturato Sport

28. jún'24

Mišku Balážovú môžeme smelo označiť za človeka oddaného svojmu športu. Na bicykli ročne najazdí približne 10.000km, a okrem tých tréningových a pretekových sú podstatnou časťou tejto nemalej porcie aj kilometre strávené dochádzaním do práce a výjazdmi v rámci pravidelných komunitných jázd pre začiatočníkov. Tie organizuje v Bratislave a jej okolí prostredníctvom svojho cyklistického klubu Rege Štvrtky. Aj z tohto dôvodu sa stala vhodnou adeptkou na test cestných plášťov, ktoré sú určené pre cyklistov hľadajúcich univerzálnosť, odolnosť a vysoký kilometrový nájazd. Ako bonus sme nakoniec dostali aj porovnanie s iným modelom cestných plášťov Pirelli.

Test Pirelli Cinturato Sport - Miška Balážová

Správnym výberom plášťa môžeme ušetriť watty aj peňaženku. Či jazdíte len za krásneho počasia, či sadáte na bicykel celoročne, značka Pirelli má plášť pre každého cyklistu a cyklistku.

Na otestovanie som dostala cestné plášte Pirelli CINTURATO Sport v rozmere 32-622. Práve 32 je šírka plášťa, s ktorou som ja aj moje gravel kolesá spokojná. Toto hodnotenie by však mohlo byť relevantné aj pre šírku 30 alebo 28. Predtým, ako mi prišli na testovačku tieto plášte, som mala nahodené Pirelli P ZERO Road takisto v šírke 32, na ktorých som odjazdila preteky a aj viac kilometrov, a tak pre vás mám aj malé porovnanie.

Všestranný plášť CINTURATO Sport je určený primárne na cestu, váži 410 g, po krajoch má viac zárezov pre odvod vody a v strede je úplne hladký. Plášť je z „PRO Compound“ zmesi, o ktorej výrobca uvádza, že je odolnejšia a spoľahlivejšia v rôznych podmienkach.

Pretekársky plášť strednej triedy P ZERO Road je určený na cestu, váži 295 g, po krajoch má menej zárezov pre odvod vody a v strede je tiež úplne hladký. Plášť je z „EVO Compound“ zmesi, o ktorej výrobca uvádza, že dobre odvaľuje, zatiaľ čo je stále dostatočne odolná s dostatočným gripom.

Test Pirelli Cinturato Sport - všestranné cestné plášte na bicykel

Hlavný rozdiel medzi týmito dvoma plášťami je teda hmotnosť. Čo môže potešiť vás aj vašu peňaženku, je cena a ak k nej pridáme to, že sú Cinturata odolnejši,e a teda by ste plášte mohli menej často meniť, tak výberom týchto plášťov viete pekne ušetriť. Kvôli spomínanej vyššej hmotnosti sú ale určené pre cyklistov a cyklistky, čo nezhadzujú z bicykla každý gram, neplánujú získať každý KOM-om v okolí a jazdia viac pre radosť ako víťazstvá. A preto som ich aj ja nahodila až po pretekoch, ktoré som mala naplánované na apríl-máj, a ktoré som odjazdila na plášťoch P ZERO Road, ktoré na týchto pretekoch obstáli na výbornú.

Nahadzovanie Pirelli plášťov je hračka, čo si môžete pozrieť aj tu a ani plášť rovno z krabice nebol problém nahodiť. Samozrejme, treba na to trošku skúseností a vedieť ten správny grif. Nezabudnite si tiež pozrieť šípku a nahodiť ich v správnom smere. Do plášťov som dala super ľahké TPU duše Pirelli P ZERO SmarTUBE, ktoré som na test dostala tiež. Tieto duše aspoň trochu vyrovnali váhový rozdiel medzi plášťom ROAD s gumenou dušou a plášťom SPORT s TPU Smart dušou.

Prvé kilometre s novými plášťami samozrejme viedli do práce a z práce. Je to 5,5 km po rovine a rôznych typoch asfaltu. Na tejto krátkej ceste do práce, kde sa človek nenaháňa za každou sekundou, som nespozorovala žiadny rozdiel, či už v pohodlnosti alebo rýchlosti, medzi drahšími P ZERO Road a lacnejšími, no ťažšími CINTURATO Sport. A tak to bolo aj na ďalších jedenástich jazdách do a z práce, čo som s nimi odjazdila. Ak teda jazdíš krátke vzdialenosti bez potreby sa pretekať, či už sám so sebou alebo s niekým iným, a hľadáš odolné a spoľahlivé plášte, Cinturato Sport môžu byť práve pre teba.

Okrem ciest do a z práce som na plášťoch bola aj na skupinových jazdách. Na dvoch Čiernych Stredách a troch Rege Štvrtkoch. Na jazdách som pri rozbehoch trošku cítila, že sú plášte ťažšie, ale nebolo to nič výrazné. Inak s plášťami nebol žiadny problém, keď sa rozbehli, pocitovo odvaľovali veľmi dobre. Ak by som v plášťoch mala klasické duše, predpokladám, že váha by sa ešte viac odrazila na tom, ako rýchlo sa človek vie rozbehnúť. To je v skupinových jazdách veľmi cítiť, najmä ak sa ide svižnejšie tempo. Ak teda chodíte na skupinové jazdy, kde je priemerka vyššia ako 30 km/h, odporúčala by som skôr plášte P ZERO Road alebo P ZERO Race a do nich super ľahké SmarTUBE duše.

Test Pirelli Cinturato Sport - obuť ich je hračka

Vodu a zjazdy si plášte so mnou užili na akcii „Rege v regiónoch“, kde sme jazdili na Myjavských kopaniciach a počasie nám do úsmevov poslalo niekoľko búrok. Plášte ma podržali aj v mokrom teréne aj v zjazdoch, a so svojou opatrnejšou jazdou som nemala absolútne žiadny problém ani so žiadnym náznakom šmyku. V zjazdoch idú plášte parádne a odvaľujú čo to dá, no v prudších kopcoch trošku cítiť, že sú ťažšie. Cinturata sa mi podarilo zobrať aj na gravel cestičky a pri opatrnejšej jazde nemali žiadny problém.

Keďže som mala plášte na testovanie, sústredila som sa na každý pocit a každý problém. A tak som si všimla pocit za sucha, ako keby sa plášte jemne kĺzali do strán na asfalte a tiež občasný pocit, akoby mal človek defekt, hoci ho nemá. Toto je však veľmi subjektívny pocit, ktorý občas mávam aj s inými plášťami, no tu ten kĺzavý pocit bol výraznejší a zase pocity, že mám defekt, možno aj menej časté.

Za niečo viac ako 1000 km za 21 dní som s plášťami nemala žiadny problém, nemala som defekt, dezén vyzerá stále ako nový a jediné, čo môžem týmto plášťom vytknúť, je ich hmotnosť. Odporúčam ich na bežné pohodové jazdenie, na daždivé jazdy či dochádzanie do práce. Ak však chcete jazdiť v rýchlych skupinách či na pretekoch, odporúčam trošku si priplatiť a kúpiť si P ZERO Road plášte, ktoré sú oveľa ľahšie, a to hlavne preto, že plášte sú to miesto, kde tie gramy budete cítiť.

SmartTUBE duše sú oveľa ľahšie ako bežné butylové, ale trochu drahšie a keďže sú spotrebný materiál, za mňa sa oplatí radšej investovať raz do ľahších/drahších plášťov. S plášťami CINTURATO Sport ešte čo-to tento rok odjazdím, no keď budem najbližšie meniť plášte, určite si znovu pre športovejšie využitie vyberiem plášť z rodiny P ZERO. A určite do nich dám aj Smart duše, ktoré som vďaka firme DAVORIN prvý krát vyskúšala, veľmi sa mi zapáčili, lebo nielen ešte viac znížia váhu, ale v prípade malého defektu sa dajú ľahko zalepiť.

Test Pirelli Cinturato Sport - spoľahlivé a všestranné cestné plášte