Mirov test plášťov Pirelli P ZERO Race a duší SmarTUBE EVO

14. jún'24

Prvý zo série testov v rámci akcie Hľadáme testerov Pirelli, nám prišiel od Mira Bielického, amatérskeho cyklistického pretekára a člena teamu Dropped cycling club. Testu podrobil našej najpredávanejšie pretekárske cestné plášte v kombinácií s inovovanou verziou ľahkých TPU duší. Ako hodnotí svoje skúsenosti? Čítajte ďalej...

Na začiatku mája sa mi dostalo príležitosti otestovať na svojom cestnom bicykli plášte Pirelli P ZERO Race spolu s TPU dušami Pirelli P ZERO SmarTUBE EVO vďaka promo akcii spoločnosti DAVORIN.

Pirelli tester - P Zero Race 150th anniversary a SmarTUBE EVO

Nakoľko jazdím prevažne cestný bicykel, s ktorým sa na amatérskej úrovni zúčastňujem pretekov, či skupinových jázd dohodli sme sa na šírke plášte 28mm vo verzii 150th anniversary.

Plášte dorazili 30.04.2024 a hneď prvý ostrý test sa udial na druhý deň na pretekoch Jarná Cena Ceroviny. Už pri rozjazďovaní sa som pocítil prvý benefit, a to zmenu z 26mm na 28mm plášte. V spojení s mojim Trek Madone s tlmiacim prvkom IsoSpeed tvorili dokonalú dvojku a krásne odfiltrovali nerovnosti ciest na juhu Slovenska. Pretek sa konal na 45km okruhu, kde väčšinu ciest tvoril starší, zrnitý, asfalt. Plášte krásne odvaľovali a na pohodlie som sa nemohol vôbec sťažovať.

Pirelli tester - P Zero Race

Ako lepšie otestovať plášť ako si skočiť do úniku? Preteky som skončil na 7. Mieste, pričom ho vyhral môj tímový kolega v šprinte z nášho úniku – perfektný začiatok.

Následne som plášte testoval na domácich cestách i necestách. Patrím k tým, ktorý nemajú problém svoj cesťák vziať aj mimo krásnej spevnenej cesty, a teda plášte dostali občas zabrať aj v horšom teréne. Tu som si zas dokázal otestovať odolnosť plášťov voči defektom. Úspešne. Plášte vydržali nástrahy dier, výtlkov, horšieho asfaltu, či rozkopanej cesty bez jediného defektu.

Pirelli tester - P Zero Race 02

Novým poznatkom bol pre mňa rozdiel medzi klasickými dušami a TPU, a to v zmysle potreby častejšie dofukovať kolesá na požadovaný tlak. Pri mojich kolesách, bicykli, hmotnosti a plášťoch mi aplikácia od Sram odporúčala tlak 65PSI vzadu a 60PSI vpredu. Dofukovať som musel cca každý druhý deň. Chovanie teda podobné ako pri bezdušovom jazdení.

Predposledný májový týždeň som sa zúčastnil prvého dielu českého „seriálu“ Road Classics na Pálave. Počasie sa s nami veľmi nepáralo a svoj švih sme si „užili“ aj s búrkou, krúpami a vodou doslova tečúcou po cestách v okolí Valtíc a Ledníc. Ideálny scenár na otestovanie priľnavosti na mokrom a miestami blatistom teréne. Aj v tomto prípade nemôžem plášťom nič vytknúť, držali stopu krásne, ani raz som sa nedostal do neistoty.

Pirelli tester - P Zero race Road Classics Palava

Májové testovanie som ukončil prepichnutou TPU dušou. Avšak, nie chybou duše. Pri prezúvaní plášťov som žiaľ neskontroloval pásku v ráfiku. Tá bola od výroby otrasne nalepená a spôsobila pretrhnutie duše. Zalepil som ju teda pomocou Pirelli sady na lepenie TPU duší a pokračujeme ďalej v testovaní.

Za mesiac Máj som na nových plášťoch odjazdil cca 700km. Otestoval som ich na hladkom asfalte, mačacích hlavách, gravel úsekoch či v Pálavskom daždi. Plášte ma podržali v každej situácii, v ktorej som sa za daný čas ocitol. Milujem zjazdy, klopenie do zákrut a ani v daždi som nemal pocit, že strácam kontrolu. Ako dlhodobý používateľ konkurenčných plášťov najvyššej rady môžem povedať, že Pirelli vôbec nesklamali, naopak som s nimi aktuálne nadmieru spokojný a teším sa na ďalšie tisíce kilometrov.

Ďakujem DAVORIN za túto príležitosť a rád doplním svoje pocity aj po dlhodobejšom používaní.

Pirelli tester - P Zero Race 150th anniversary Trek Madone