Tester Lukáš a jeho e-bike dali plášťom Pirelli Scorpion DH ozaj zabrať

  Kategórie: Bicykle, Cyklistika, Šport, Recenzie,
21. jún'24

Jedným z dvoch testerov, ktorého sme v rámci akcie Hľadáme testerov Pirelli vybrali pre kategóriu eMTB je Lukáš Gavuliak. Ten preferuje gravity disciplíny a svoje zážitky zdieľa aj vo forme videí. Či dal testovaným plášťom ozaj poriadne zabrať, si teda môžete pozrieť aj na jeho instagramovom profile. A ako to zhotnotil slovami? To sa dozviete nižšie.

Test Pirelli Scorpion DH T

Na testovanie som si vybral model Pirelli Scorpion DH s dodatočným označením T. Jedná sa teda o plášte určené na zjazd a písmenko T na konci znamená, že ich zmes a vzor dezénu má jazdcom poskytnúť zvýšenú trakciu pri zrýchľovaní, brzdení i bočení. Výrobca neuvádza, či je verzia T je špecificky určená na predné alebo zadné koleso, a tak som ich teda obul na obe.

Nahodenie plášťov dalo zabrať jednak preto, že jazdím inserty vpredu aj vzadu, a jednak z dôvodu, že samotné plášte majú tvrdšie boky, kvôli odolnej konštrukcii DualWALL+ poskytujúcej dodatočnú ochranu proti prerezaniu. Za pomoci ďalšej osoby sa mi plášte aj s insertom podarilo nahodiť. Menšie mínus možno vidím v žltom tmeli, ktorý zanecháva pri neopatrnom narábaní nečistoty.

Plášte boli testované na enduro e-biku Cannondale Motera NEO LT1 v tzv. mullet špecifikácii, teda s 29“ predným a 27,5“ zadným kolesom, a hneď po nahodení ma príjemne prekvapili. Zo začiatku som nemal možnosť otestovať plášte v mokrom podklade, nakoľko zrovna vtedy prevládali pekné a teplé dni. Povrch bol prevažne suchý, prašný a tvrdý čo v krátkom čase plášte trošku poznamenalo kvôli ich mäkkej zmesi. Grip na suchom a tvrdom povrchu hodnotím veľmi dobre, priam až prekvapivo. Plášte poskytovali kontrolu a predvídateľnosť pri vyšších aj nižších tlakoch či už v skalnatých, korenistých, hladkých ale aj mäkkých čerstvých hrabankách. Plášte posúvali úroveň bod zlomu trakcie o kúsok ďalej oproti plášťom, ktoré som mal možnosť doposiaľ jazdiť. Brzdná trakcia bola tiež veľmi dobrá v suchých aj mokrých podmienkach.

Test plášťov Pirelli Scorpion DH T - ako zvládajú blato?

Jedným z poznatkov však bolo, že v blate (ílovitejšej povahy) sa plášte zvykli sem tam obaľovať, čo mierne znížilo pocit dôvery v trakciu, no jej skutočná úroveň sa nejako výrazne nezmenila. Zo začiatku testovania po cca. dvoch týždňoch intenzívneho jazdenia pneu nejavili známky výraznejšieho opotrebenia. Intenzívnejšie opotrebenie vzorku na zadnom kolese prišlo cca po 1,5 mesiaci intenzívneho jazdenia.

Do budúcna by som zvolil dozadu zrejme iný typ plášťa s tvrdšou zmesou, nakoľko nie som profesionálny jazdec, ktorý je schopný na každý závod meniť plášť za nový. Dezén sa začal po bokoch trhať a stredový dezén sa výrazne znížil. Posielam fotky pre porovnanie vzorky. Predný dezén je ešte bez výrazných známok opotrebenia a straty efektivity, čiže ten ešte nejakú tú dobu pojazdím.

Plášte Pirelli Scorpion DH T po teste

Chcem sa veľmi poďakovať spoločnosti DAVORIN, s.r.o. za možnosť otestovať si tieto plášte. Zároveň chcem vydzvihnúť super komunikáciu a rýchlosť dodania od momentu dohody. Budem rád ak sa ešte nejaká forma spoluráce naskytne.